EN
butler

wpisz szukane słowo:


Jeśli chcesz dostawać e-mail z nowościami wpisz swój adres e-mail:


 

Montażownice do kół

 

 

Kupując używany samochód jesteśmy zmuszeni do tego, aby go naprawić. Oprócz tego, że wykładamy kilka tysięcy na auto to dodatkowo trzeba liczyć się kosztami za naprawę rzeczy, o których nie zostaliśmy poinformowani przy zakupie. Taki sytuacjami trzeba się liczyć i za każdym razem, gdy dokonujemy zakupu informacje otrzymane do sprzedającego trzeba brać z dużym dystansem. Pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić są numery identyfikacyjne na nadwoziu. Koszt nadaniu nowych numerów jest bardzo wysoki i nie opłacalny. Numery te zazwyczaj znajdują się przy siedzeniu pasażera, wszystko zależy od marki i modelu samochodu. Gdy nie są one widoczne, to powinien być znak dla kupującego o tym, aby nie brać tego auta pod uwagę przy zakupie. Najczęściej numery gdy są niewidoczne, są one bardzo skorodowane, a ponieważ jest to na nadwoziu trzeba liczyć się z tym, że cała blacha jest mocno skorodowana. Możliwe są wtedy dziury i oznacza to, że trzeba wymieniać progi, a to jest kolejny problem i wydatek. Trzeba bardzo uważać podczas zakupu używane czy nowego auta, wszystkie mają jakieś haczyki które wpędzają nas w niepożądane i niechciane wydatki. Natomiast gdy już mamy to swoje wymarzone autko trzeba o nie zadbać. Nieustannie poprawiać jego stan techniczny, ale przede wszystkim zmieniać mu buty na lato czy zimę. Piszą tutaj o bytach mam na myśli opony. Nie jest to najważniejszy element w aucie, ale na pewno jeden z ważniejszych, chociażby ze względu na to, że jeżdżąc na letnich oponach w zimie można z łatwością spowodować wypadek. Rzecz jasna istnieje też posiadanie opon całorocznych, które w teorii sprawdzają się o każdej porze roku. Napisałam teoretycznie dlatego, że komfort jazdy i bezpieczeństwo nie są tak dobre jak przy typowych oponach dostosowanych do określonej pory roku. Bieżnik ma zupełnie inne ułożenie i przy tym powierzchnia gumy ma inną przyczepność do drogi. Nie wszyscy dobrze znają się na motoryzacji dlatego lepiej jechać do zaufanego mechanika, który ma dobrą renomę. Każdy mechanik chce mieć jak najwięcej klientów i dobrą opinię o swoim zakładzie. Pomóc w tym nam może zakup sprzętu o najwyższej jakości. Wyposażenie warsztatu samochodowego stanowi pewnego rodzaju wizytówkę firmy, klient widzi, że właściciel inwestuje w jak najlepszy sprzęt, a nie chodzi mu tylko o to, aby jak najwięcej zarobić. Prowadzenie warsztatu w tych czasach jest bardzo opłacalne, co druga osoba w kraju posiada własne auto, a jak wiadomo, każdy samochód lubi się popsuć oraz co sezon wypadałoby mu zmienić opony. Wiele ludzi robi to na własną rękę. Ma opony razem z felgami, wyważonymi i jemu zostaje tylko odkręcenie kół. Jednak jest to niezbyt bezpieczne, dlatego że szaremu człowiekowi ciężko stwierdzić czy opona jest w dobrym stanie. Jeżeli nie jest ważne, żeby już nie jeździć na takie oponie, bo jak pęknie a my będziemy jechać z dużą prędkością istnieje możliwość spowodowania bardzo groźnego wypadku. W warsztatach lub bardziej branżowo mówiąc u wulkanizatora spotykamy się z takim sprzętem jak montażownice do kół, służące do zdejmowania ogumienia z felgi. Mają one różną prędkość obrotową sześć lub piętnaście obrotów na minutę, muszą one też umieć obsłużyć różne rozmiary felgi, od dziesięciu cali do dwudziestu pięciu. Chyba mamy to czynienia z samochodami ciężarowymi lub rolniczymi, wtedy montażownice do opon mają zupełne inne rozmiary i parametry obrotu. Są one wykonane ze stali lub innych metali. Musi to być konstrukcja bardzo wytrzymała ze względu na czynność jaką wykonuje i ciężar opon. Mają one bardzo wysoką sztywność elementów konstrukcyjnych co zapewnia małą awaryjność. Demontaż opony odbywa się za pomocą tak zwanej łyżki, przy dużych oponach około sześćdziesięciu cali jest stosowana nowa technologia posługująca się dyskami i kłami. Montażownice są bardzo potrzebnym sprzętem dla każdego wulkanizatora, ze względu na to, że szanuje on swoje zdrowie dzięki temu, nie musi wysilać rąk, a opona schodzi bardzo gładko. Kolejnym bardzo potrzebnym sprzętem jest wyważarka do kół. Nie jest ona potrzebna jedynie wtedy, gdy zmieniamy opony razem z felgami. Jednak, w sytuacji, gdy zmieniane jest samo ogumienie wtedy trzeba wyważyć koło gdyż rozkład masy nie będzie taki sam w każdej objętości. Konsekwencją tego jest kołysanie się kierownicy. Podczas jazdy, gdy mamy źle wyważone opony następuje szarpanie kierownicą w prawo i lewo. Nie jest to byle co i nie można tego zostawić bez naprawy lub kolejnego wyważenia ze względu na to, iż możemy sobie wybić drążek kierownicy. Wyważarka do kół podobnie jak montażownica do kół, jest bardzo potrzebna na wyposażeniu warsztatu samochodowego. W takim miejscu nie wystarczą nam wyżej wymienione sprzęty, trzeba mieć coś czym podniesiemy całe auto, do tego potrzeba podnośnik samochodowy. Zależności od tego na jakim etapie rozwoju jest warsztat taki będzie tam stosowny rodzaj podnośnika. Najczęściej używanymi są takie, które podnoszą całe auto lub jego jedną połowę. Są one w miarę bezpieczne z tego względu, że stosuje się w nich siłowniki hydrauliczne lub pneumatyczne. Mają one bardzo dużą powierzchnię o którą można oprzeć auto, najpraktyczniejsze są dla starych i ciężkich samochodów, dlatego że zmniejszamy ryzyko uszkodzenia skorodowanego nadwozia. Mają one też dużą zaletę pod względem opuszczania samochodu w dół, następuje to bardzo delikatnie. Czasami zdarzą się, że w starszych modelach wszystko jest o wiele bardziej wrażliwe, więc jak mechanik spuści auto w ten sposób, że uderzy mocno o podłoże może uszkodzić się szyba lub inny element. Wulkanizatorów to nie interesuje i nie obchodzą się z autami delikatnie. Sprzęty do podnoszenia auta, aby móc zmienić koło lub oponę i które wykorzystują siłowniki hydrauliczne oraz pneumatyczne są to podnośniki nożycowe. Innym rodzajem tego sprzętu są podnośniki kolumnowe, jak sama nazwa wskazuje są to dwie lub jedna kolumna również działająca na siłownikach ale pod innym kątem. Montażownice do opon - zazwyczaj tego rodzaju oprzyrządowanie jest wykorzystywane w warsztatach samochodowych które utrzymują się z czegoś więcej niż tylko wymiana opon. Kupuje się podnośniki dwukolumnowe i wtedy można podnosić całe auto w górę. Jest to o tyle wygodne, że mechanik nie musi klękać lub kłaść się pod autem, wystarczy że podniesie go w górę i ma całe podwozie jak na dłoni. Wtedy można o wiece więcej zobaczyć i wymienić jakieś filtry czy olej. To jest porównywalne do tego jak się wjeżdża na kanał, ale jeszcze wygodniejsze, dlatego że nie trzeba świecić latarką bo wchodzi wystarczająco dużo światła. Podnośniki kolumnowe i podnośniki nożycowe są jednym z najczęściej kupowanych. Jedynym mankamentem może być to, że na sprzęt gdzie są tylko dwie kolumny, trzeba bardzo uważać, gdyż zła konstrukcja może spowodować wypadek, w tym sprzęcie musi być bardzo dobrze wyznaczony poziom. Tak, aby autko nie zjechało. Wiadomo, że jest to stabilne, bo jest przykręcone grubymi stalowymi śrubami i nie ma prawa się złamać, ani przechylić w prawo czy lewo, jednak blachy na których ustawiamy samochód muszą być w idealnym poziomie. Jest kłopot na który nie zwracamy uwagi, gdy kupujemy podnośniki kolumnowe. Tam są cztery bezpieczne kolumny i nie ma problemu z zachowanie pionu, tam każdy siłownik podnosi się z tą samą prędkością. Są one na pewno bardziej bezpieczne i pewne. Przy każdym zakupie otrzymujemy gwarancje, jeżeli jest to sprzęt nowy. Jeżeli używany kupowany przez pośrednika nigdy nie jest pewne na co trafimy. Podnośniki warsztatowe można podzielić na jedno dwu lub czterokolumnowe. Na wyposażenie warsztatu samochodowego powinny się jeszcze składać urządzenia do geometrii kół. Podczas jazdy ważne jest, aby oś geometrii jazdy pokrywała się z osią symetrii pojazdu. Gdy się one nie pokrywają oznacza to w praktyce, że samochód w trakcie jazdy na wprost pojedzie nam bardziej w prawo lub lewo. Zazwyczaj jest to spowodowane złym ustawieniem kół tylnych, są one pod kątem, a nie równolegle do osi symetrii. Taki przypadek występujący w autach jest nazywanym złą zbieżnością kół, wtedy trzeba jechać do warsztatu samochodowego i posłużyć się urządzeniem do geometrii kół. W wielu nowoczesnych autach, ale także w tych mniej nowoczesnych występuje klimatyzacja. Stała się ona bardzo popularna około roku dwutysięcznego, wtedy wszyscy kupowali samochody z air conditione. W ciepłe a nawet upalne dni ta opcja w aucie była bardzo namiętnie wykorzystywana. Wszyscy, gdy wsiadali do zagrzanego auta stojącego w słońcu, pierwszą czynność jaką wykonali było włączenie klimatyzacji. Bardzo to pomagało, gdyż dało się normalnie oddychać w aucie podczas jazdy. Kupując nowe auto tą kwestię mamy z głowy na kilka lat, je nabywając używane musimy liczyć się z tym, że butla bywa często nienabita. Naprawa takiego elementu to około stu złotych, niezbyt wiele, ale jednak dodatkowy koszt. W warsztatach sprzęt do naprawy nazywa się urządzeniem do obsługi klimatyzacji samochodowej. Jest to dość często naprawiana sprawa, dlatego warto to mieć w swojej firmie. Można na tym dobrze zarobić, a samo urządzenie do obsługi klimatyzacji samochodowej nie jest drogie. Podsumowują klimatyzacja jest fajna, ale kosztowna a także nie zdrowa. Działa ona na zasadzie sprężania ciepłego powietrza, tak jak w lodówkach. Gdy jedziemy w dłuższą trasę, to możemy być pewni tego, że po kilku godzinach odezwie się u nas kaszel a nawet może spowodować dość poważną i długotrwałą grypę, gdy mamy bardzo gorące powietrze na zewnątrz, a w środku dość niskie w porównaniu z tym na zewnątrz. Wyposażenie warsztatu samochodowego to między innymi podnośniki samochodowe, urządzenia do geometrii kół, wyważarki do kół oraz montażownice. Najtaniej w Polsce i na świecie a przy tym również wysokiej jakości sprzęt można zakupić tylko i wyłącznie tutaj. Zakup nie tylko jest tani, ale również można otrzymać profesjonalne doradztwo i gwarancję na każdy produkt. Nasza firma cieszy bardzo dobra renomą, jest popularna i miliony zadowolonych klientów. W naszym sklepie można zakupić sprzęt różnych marek, gdyż jesteśmy tylko dystrybutorem, ale za to sprawdzonym i w stu procentach legalnym.
Wyważarki do kół

Montażownice do opon